Bestellen, verzenden en retourneren

HOE WERKT HET?

Bestellen

Alle kraamcadeaus zijn overzichtelijk gerangschikt in verschillende hoofdcategorieën, kraamcadeaus met naam en kraamcadeaus zonder naam. Door op een van de hoofdcategorieën te klikken, ziet u een overzicht van de verschillende subcategorieën. In de subcategorieën vindt u foto’s van alle artikelen of kraampakketten. Klik op het artikel voor meer informatie. Alle artikelen zijn ook gesorteerd op merk.

Bij de artikelen is een optie om het product te laten inpakken en, indien mogelijk, om het te personaliseren. Mocht u hier niet uit komen, schroom dan niet om contact met ons op te nemen.

Door ‘in winkelmand’ aan te klikken, wordt het artikel in het winkelwagentje geplaatst. U gaat dan automatisch naar de winkelwagen toe waar eventueel het aantal nog aan te passen is en het cadeautje ook nog kunt wissen (X). Door te klikken op ‘Verder winkelen’ gaat u terug naar de winkel om nog verder te winkelen. Bent u tevreden over uw bestelling? Klik dan onderaan de pagina op ‘Doorgaan naar afrekenen’. Vul de factuuradresgegevens in en, indien gewenst, de verzendadresgegevens. Kies een betaalmethode, lees de algemene voorwaarden en vink aan voor akkoord. Daarna maakt u uw bestelling definitief door de bestelling te controleren en te klikken op ‘Bestelling plaatsen‘.

Veilig betalen

De betaling vindt plaats via www.mollie.com. U kunt kiezen uit verschillende manieren, zoals iDEAL, creditcard, Bancontact, Sofort, PayPal, achteraf betalen met Klarna. Omdat Mollie.com met de meest betrouwbare betaaltechnieken werkt,  kunt u er bij Babycompany zeker van zijn dat dit veilig is.

Bedrijven en betalen

Bedrijven kunnen kiezen voor betalen per factuur. U ontvangt een factuur met een betaaltermijn van twee weken.

Levertijd & verzendkosten

Het bestelde kraamcadeau wordt binnen 2 werkdagen door ons aan DHL aangeboden. De levertijd is langer indien er bijvoorbeeld een naam moet worden geborduurd. Dit wordt bij het desbetreffende artikel aangegeven, u mag ervan uitgaan dat wij doorgaans de gepersonaliseerde producten binnen 3 werkdagen aanbieden aan onze vervoerder DHL. De beschilderde klompjes en de gegraveerde producten bieden wij doorgaans binnen 5 werkdagen aan aan onze vervoerder DHL.
Als een kraamcadeau op pad gaat ontvangt u altijd een e-mail ter bevestiging. Op dit moment verzenden wij buiten Nederland tijdelijk alleen naar België en Duitsland. Heeft u andere wensen, neem dan contact met ons op.

Verzendkosten binnen Nederland bedragen € 4,50 bij een standaardpakket. De kosten voor een brievenbuspakje bedragen € 3,50. Binnen Nederland is het altijd gratis verzenden als de bestelling boven de € 60,- uitkomt, dit wordt aangegeven in de winkelmand. Zodra u een product aan uw winkelwagen toevoegt,  ziet u wat de bezorgkosten zijn.  U kunt voor brievenbuspost bijvoorbeeld denken aan een babyboekje, tuttle, besteksetje; eigenlijk alles wat in een speciale (eventueel bubbel) enveloppe en/of de zgn. ‘brievenbusbox’ past.

De verzending naar Duitsland en België bedraagt € 7,90. Ook deze pakketten worden verzonden met DHL.

Status van de bestelling

Direct na het accorderen, ontvangt u per e-mail een orderbevestiging, met een overzicht van wat u bestelt heeft en wanneer wij verwachten dat het pakket verzonden wordt. Als het pakket werkelijk onderweg gaat, ontvangt u wederom een e-mail ter bevestiging. Van onze vervoerder DHL ontvangt u een Track & Trace code om de zending te volgen. DHL biedt het pakket binnen Nederland doorgaans de volgende dag aan (overdag, maar niet op zondag). Bij ‘niet thuis’ wordt er een kaartje achter gelaten. De volgende dag zal DHL, (wederom overdag en behalve zondag), proberen het pakket te leveren of het pakket gaat direct naar een servicepunt in de buurt. Als het pakket niet opgehaald wordt  bij het servicepunt, komt het na 7 dagen weer retour bij babycompany.nl en nemen wij contact met u op. Pakketten die verzonden worden naar Duitsland of België hebben doorgaans een dag extra nodig om op de bestemming te komen.

Bestelling wijzigen/annuleren

Tijdens het bestelproces kunt u in het besteloverzicht altijd producten verwijderen of toevoegen. Is de order geplaatst, dan kunt u geen wijzigingen meer doorvoeren. Mocht u na het doen van de bestelling zien dat er tóch iets niet klopt, laat dit dan zo snel mogelijk aan ons weten via info@babycompany.nl. Indien u gekozen heeft voor het personaliseren van een product en wij zijn hier nog niet aan begonnen, zullen wij de wijzigingen doorvoeren. Wij laten u dit altijd weten.

Garantie

Alle producten vallen onder de wettelijke garantie. Dat wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Babycompany.nl is als verkoper verantwoordelijk voor het leveren van een goed product. Een product moet doen wat er van verwacht wordt. Is dit niet het geval, dan zal Babycompany.nl zorgen voor herstel of vervanging óf voor het restitueren van het aankoopbedrag als er geen oplossing meer is. Wij doen dit altijd in overleg. Heeft u twijfels bij een geleverd product, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

Bedenktermijn & retourneren

U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.

Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.

Indien het product ongebruikt is zullen wij het aankoopbedrag én de eventueel betaalde verzendkosten (van de order, niet van het retourpakket) binnen 14 dagen retourneren.

Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier voor herroeping.

Babycompany.nl vergoedt alle betalingen van de klant, inclusief eventuele leveringskosten door Babycompany.nl in rekening gebracht voor het geretourneerde product (als de gehele order retour komt), onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de klant haar de herroeping meldt. Tenzij Babycompany.nl aanbiedt het product zelf af te halen, mag zij wachten met terugbetalen tot zij het product heeft ontvangen of tot de klant aantoont dat deze het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. Babycompany.nl gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de klant heeft gebruikt, tenzij de klant instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Als de klant heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Bovenstaande geldt uitdrukkelijk niet voor producten die speciaal voor u gepersonaliseerd zijn, door middel van borduren, bedrukken, beschilderen of graveren. Deze artikelen zijn niet te retourneren.

Wanneer u het product heeft ontvangen en u doet meer dan het beoordelen daarvan (om te kijken of hij het wil houden) en er ontstaat aan het product, dan bent u voor deze waardevermindering aansprakelijk. U mag de producten beoordelen/gebruiken zoals in een fysieke winkel ook mogelijk is.

U mag een product ook zonder aanmelding terug sturen, maar dan moet u een verklaring dat het een retour betreft (zoals het modelformulier en/of eigen formulier met bestelnummer) meesturen. Het retouradres is:

Babycompany.nl
Rembrandtlaan 1b
3723 BG Bilthoven

Wilt u een bestelling annuleren vóórdat het product is verzonden: ook dan, stuur een e-mail naar info@babycompany.nl of bel naar 06 21 31 53 52, en wij annuleren de bestelling (indien deze nog niet gepersonaliseerd is).

Keurmerk

Logo webshop keurmerk

Klachtafhandeling

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt mailen naar:

info@babycompany.nl

Wij zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.

Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten. Zij zullen dan bemiddelen https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op (http://ec.europa.eu/odr .) Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Prijzen

Alle genoemde prijzen op de website zijn inclusief BTW.

Verpakking

Indien ervoor gekozen wordt om het artikel in te pakken, zorgen wij ervoor dat het babycadeau van een stijlvolle en feestelijke verpakking wordt voorzien. Ook zetten wij de persoonlijke felicitatie tekst (die je kunt invullen op het bestelformulier) op een kaartje.  Verder zorgen wij voor een deugdelijke om-verpakking/verzenddoos waarop de aflevergegevens staan.

Babycompany maakt gebruik van de verzenddozen van Recypack. Deze zijn gegarandeerd van FSC golfkarton gemaakt. FSC staat voor paper From Responisble Resources. Het internationale FSC keurmerk verzekert dat grondstoffen voor hout-, papier- en golfkartonprodukten afkomstig zijn uit verantwoord beheerde bossen, met alle aandacht voor de mensen en de natuur die van het bos afhankelijk zijn. Alle grote milieu- en ontwikkelingsortganisaties bevelen FSC aan.

 

 

Vragen, opmerking of suggesties?
Stuur ons uw reactie.